Your are here: Home // // Juara Sehati Berdansa 3 Bercerai

Juara Sehati Berdansa 3 Bercerai

Tinggal kenangan: Saat bahagia Sein dan Nana ketika merangkul Juara Sehati Berdansa musim ke-3
Juara 'Sehati Berdansa' musim ke-3 Syed Hussein Syed Mustafa atau Sein, dan isterinya, Noor Diyana Muhammad atau Nana hari ini bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah.

Sebelum ini, peserta Sehati Berdansa yang bercerai adalah Asheed Def Gab C dan pasangannya, Sharifah Noor Shima; Atilia & Ariff, Dira & Ash, Radhi OAG & Shazlin, Anne Ngasri & Wafi serta Sabrina dan pasangannya Shahrin.

Samada ianya secara kebetulan, bila mana ramai pasangan yang menyertai program ini akan mengalami penceraian. Apa sekali pun, penceraian yang berlaku terhadap pasangan-pasangan diatas ini tidak ada kena mengena dengan program realiti berkenaan. Kalau diikutkan, setiap penceraian yang berlaku adalah berpunca dari pasangan itu sendiri. Segala yang berlaku itu! Kita hanya merancang dan Ketentuannya terletak pada Allah sahaja.

Islam tentang penceraian:
Dari Umar, ia berkata bahwa Rasulullah saw. bersabda: “Sesuatu yang halal tapi dibenci Allah adalah perceraian” [H.R. Abu Daud dan Hakim]
Dan sekarang pun, program yang hampir menyerupai Sehati Berdansa dan dikenali Mari Menari ini juga sedang rancak berjalan di saluran Astro.


Share/Bookmark

filed under:

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.