Your are here: Home // // Malaysia 5 Loas 1 - Terima Kasih Bambang Pamungkas

Malaysia 5 Loas 1 - Terima Kasih Bambang Pamungkas

Bambang meraikan kemenangan bersama rakan sepasukan menundukkan Thailand 2-1 sekaligus meranapkan impian Thailand ke peringkat separuh akhir

Stadium, Palembang - Kemaraan Malaysia ke peringkat separuh akhir Piala AFF Suzuki 2010 tidak menidakkan sumbangan dua gol di minit-minit akhir perlawanan dari bekas pemain import Selangor, Bambang Pamungkas untuk menundukkan Thailand 2-1 selepas ketinggalan kepada Thailand pada awalnya. Malaysia yang menundukkan Loas dengan 5-1 tidak akan beerti apa-apa sekiranya Thailand yang berjaya menewaskan Indonesia semalam.

Kemenangan Malaysia ke atas Loas meyaksikan Malaysia mengutip 4 mata dan berkedudukan sebagai naib juara kumpulan A yang bakal menanti juara dari kumpulan B samada Filipina, Singapura dan Vietnam yang semuanya mempunyai potensi untuk menjadi juara kumpulan B dan mengelak dari bertemu Indonesia selaku juara kumpulan A dengan kutipan mata maksimum 9 mata dari tiga perlawanan. Indonesia jelas garang dalam kempen AFF Suzuki 2010 sebagai tuan rumah dan dilihat sebagai calon yang juara untuk musim ini.

Gol-gol Malaysia dijaringkan Amri Yahya (4', 41'), Amirulhadi (74'), Noshahrul Idlan (77') dan gol sendiri dari M.B Jasuli (90') sementara gol saguhati Loas dari Lamnao Singto (8').

Jadi sejauh manakah kemaraan Malaysia selepas ini; Sedutan video perlawanan Malaysia dan Loas:-


Share/Bookmark

filed under:

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.