Your are here: Home // , // Hulla Bangang | Thailand haram filem kisah gay? Malaysia Bagaimana?

Hulla Bangang | Thailand haram filem kisah gay? Malaysia Bagaimana?

BANGKOK: Badan penapis filem Thailand, Lembaga Filem Nasional Kementerian Kebudayaan semalam mengharamkan sebuah filem kontroversi bertema kehidupan golongan gay bertajuk Insects in the Backyard (Serangga Belakang Rumah).

Daripada 21 anggota lembaga, 13 mengundi menentang filem itu kerana mereka berasa ia tidak bermoral dan berunsur pornografi. Hanya tiga anggota menganggap ia perlu mendapat kelulusan.

Jika pengarah tidak bersetuju, beliau boleh hantar petisyen kepada Mahkamah Pentadbiran, kata Menteri Kebudayaan, Nipit Intarasombat.

Ia menyebabkan pengarah filem itu, Tanwarin Sukkhapisit, memutuskan untuk berbuat demikian.

Saya amat kecewa, kata pengarah itu kepada akhbar The Nation. Agensi

Kat Malaysia ini camana pulak? Takde niat nak follow ker?Kalau aku aku sokong jer filem camni disekat, banyak lagi filem jenis lain lih buat?
Sebenarnya memanglah orang filem akan berkata, "Terbatas lah kami sebagai pengkarya untuk berkarya kalau nak buat filem berusur camni pun disekat?, Bagaimana nak maju?" Mungkin ini lah yang bakal diperkatakan....aku agaklah!


Tapi sebagai pengkarya, takkan la idea kita dan kretiviti kita setakat itu jerk? kalau taklih buat filem unsur sebegini, kita susah nak berkarya atau maju, banyak lagi dan pelbagai genre filem lagi yang boleh kita buat?
Sebagai contohnya, kat negara kita pun nak buat juga filem camni?


Tajuk : Dalam Botol. (Asal tajuk ialah Anu Dalam Botol : Penis In a Bottle)
Penerbit/Screenplay : Raja Azmi Raja Sulaiman.


Ingat lah, fenomena gay ni bukan fenomena COOL ye. Kaum ini ialah kaum yang DILAKNAT ALLAH (kecuali kalau sempat bertaubat sebelum ajal).


Bukan saya pandai-pandai cakap ni. Ada dalam Al-Quran (Surah Hud : Ayat 77 – 83). Terang-terang Allah dah sebut pasal kaum Nabi Luth yang gay/homoseksual ni dalam Al-Quran. Mereka ni di azab Tuhan, diterbalikkan bumi, musnah hancur sama sekali!


Lagipon, bukankah Filem Kita Wajah Kita? Jadi tolonglah, just give me ONE GOOD REASON, apa kebailkan dan manfaat yang termanfaat sesangat sehingga filem bergenre gay ini ingin dipertontonkan, sedangkan kebanyakan yang menonoton filem melayu ini adalah dari generasi muda belia (genreally Muslim) pula tu di Malaysia ini?


Share/Bookmark

filed under: ,

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.