Your are here: Home // // Keputusan Penuh Kelayakan Olimpik – MALAYSIA vs PAKISTAN

Keputusan Penuh Kelayakan Olimpik – MALAYSIA vs PAKISTAN


Malaysia 2 – 0 Pakistan
Zaharulnizam min 3 & Irfan min 47+

Kejayaan terus mengiringi skuad Harimau Malaya, Perlawanan pra kelayakan Olimpik pusingan pertama sebentar tadi yang berlangsung di Stadium Shah Alam antara pasukan kebangsaan menentang pasukan Olimpik Pakistan akhirnya memihak anak buah Ong Kim Swee dengan kemenangan 2 – 0. Gol disumbangkan di separuh masa masa pertama melalui Wan Zaharulnizam pada minit ke-3 dan Mohd Irfan Fazail pada minit 47.

Secara keseluruhannya, Malaysia banyak menguasai perlawanan namun tidak ada sentuhan penyudah dari jentera serangan. Jelas! penyerang Malaysia agak tumpul, kita agak terasa kekurangan anak muda ini untuk menjejaki sentuhan pemain penyerang senior kebangsaan seperti Safee Sali dan NorIdlan Talaha. Jurulatih, Ong Kim Swee perlu memandang berat tentang hal ini sebelum berkunjung ke Lahore, Pakistan pada 9 Mac depan.

Perlawanan tadi juga, dicemari insiden kekasaran pemain Pakistan terhadap penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat @ Apek.

Insiden kekasaran 'mat kapet' Ansar Abbas terhadap Khairul Fahmi







Wah! wah! bukan main garang lagi mat kapet pakistan ini ekk! Branik kau kurang ajar kat tanah air aku! Chis! Dah rasa nak menerajang plak mat kapet kat Malaysia ini...huhuh! tak pasal-pasal


Share/Bookmark

filed under:

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.