Your are here: Home // // Krisis Mesir

Krisis Mesir


Mesir terus begolak - Protes untuk menuntut pengunduran pemerintahan Hosni Mubarak berterusan di ibukota Mesir.

Dilaporkan setakat ini, sekurang-kurangnya 13 kehilangan nyawa dam hampir 1,200 mengalami kecederaan dalam krisi yang tercetus di Kaherah Tahrir Square semalam, diantara penyokong presiden Hosni Mubarak dengan para demonstrasi anti-kerajaan.

Perkembangan terkini dari New York Times melaporkan, diplomat Presiden AS Barack Obama dan diplomat Arab, bahawa kerajaan AS ketika ini sedang giat melakukan perbincangan dengan pegawai Mesir Mubarak untuk segera berundur, untuk memberi laluan kepada kerajaan peralihan yang dipimpin oleh Omar Suleiman, wakil baru yang dijangka bakal diangkat presiden, dengan sokongan tentera Mesir.

AS-Mesir bincang pelan peletakan jawatan Mubarak
WASHINGTON 4 Feb. - Pentadbiran Obama kini sedang mengadakan perbincangan dengan pihak Mesir tentang kemungkinan peletakan jawatan segera Presiden, Hosni Mubarak dan pembentukan kerajaan interim, kata pegawai pentadbiran Amerika Syarikat (AS). [selanjutnya]

Kumpulan pertama 356 pelajar Malaysia di Mesir selamat tiba di Jeddah
JEDDAH 4 Feb. - Kumpulan pertama pelajar Malaysia yang menuntut di Mesir hari ini berjaya dibawa keluar dari Kaherah pada pukul 3 petang semalam waktu tempatan (9 malam waktu Malaysia). [selanjutnya]

Pelajar Malaysia dirogol di Cairo, Mesir?
Berikut adalah antara mesej oleh student malaysia di sana menunjukkan situasi sebenar...

Kalau ikut situasi sekarang berlaku kat sana, macam-macam boleh berlaku...sebabnya polis dengan tentera dah tak berguna lagi kat sana..kalau tak betul, alhamdulillah..tp bukan bermakna benda ni tak boleh berlaku..boleh sgt berlaku..dengan penjenayah lobos dari penjara...umah kena pecah sebab dirompak oleh org sana...perintah berkurung pun orang mesir dah tak hirau..so,bebas di jalan-jalan sekarang ini..



Protes di Mesir: live (Telegraph)


Share/Bookmark

filed under:

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.