Your are here: Home // , // Hulla Tiruan | Kicap Manis Kipas Udang Asli dengan Tiruan

Hulla Tiruan | Kicap Manis Kipas Udang Asli dengan Tiruan

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiVKJIuqDMWjp46_D_KNO5axiVAez4TreeiRQFKbzXJZf3f0NI4jzHyAkwl4PVRG54Lw7efxFFXRgZITJ-Wfw7Tonp2EDZkX73Y_IJmiEE_-7BCp8k3FWoQqI6LWZlwg-mnrp7oVz_Iy1VL/s400/kicap+udang.jpg
GAMBAR menunjukkan Kicap Manis Cap Kipas Udang tiruan (kiri) yang mempunyai penutup plastik berlubang (dalam bulatan) berbanding kicap asli.
Adui! Selepas hangat hal telur tiruan..muncul pula kicap palsu, walaupun kalau diikutkan hal kicap palsu ini dah lama dibangkitkan, cuma kali ini kembali panas selepas operasi serbuan dari PPDNKK, Negeri Sembilan, Isnin lepas..Sijil halal palsu pun ada..Sekarang ini, ishh..kalau nak makan pun susah! Kahwin pun sama, Ada jugak, pompuan palsu! Oit!

Rupanya kalau anda telek betul-betul, renung tajam-tajam; barulah nampak..yang asli itu "jantan" yang tiruan tu "betina"nya.

3,360 Botol Kicap Manis Cap Tiruan Dirampas
Kicap Cap Kipas Udang adalah antara jenama popular di kalangan pengguna di negara ini. Tetapi ramai yang tidak sedar, oleh kerana popularitinya itulah jenama tersebut menjadi mangsa tiruan dan beredar dalam pasaran.


Bagaimanapun kegiatan haram itu terbongkar semalam apabila sepasukan penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) negeri menyerbu sebuah syarikat pemborong barangan runcit yang menjual kicap Cap Kipas Udang tiruan.

Dalam serbuan kira-kira pukul 1 petang di Jalan Tuanku Antah di sini, sebanyak 3,360 botol kicap jenama Cap Kipas Udang tiruan bernilai RM9,100 dirampas.

Sumber berita penuh: Bernama

Berikut adalah perbezaan Produk Kicap Kipas Cap Udang Tiruan Dengan Yang Asli! Diragui Status Halal!
Sumber tangkap sumbat dari: anastasyea.com





Share/Bookmark

filed under: ,

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.