Your are here: Home // // Hulla Guna Semula | Transformer 3 : Dark Of The Moon

Hulla Guna Semula | Transformer 3 : Dark Of The Moon

"My name is Optimus Prime. We are autonomous robotic organisms from the planet Cybertron."
Listen to this quote or download the MP3

Episode: Transformers (2007)


Memang inilah filem yang ditunggu-tunggu oleh kaki wayang dan peminat setia Transfomers di seluruh dunia termasuklah di Malaysia! Nak sangkal apa lagi bila melihatkan kutipannya semakin meningkat! 2 hari sahaja tayangan Transformer 3 : Dark Of The Moon di Malaysia telah berjaya mengutip sebanyak RM 4.2 Juta. Meletup! kebabaowww!

Filem melayu lakonan Lisa Surihani dan Shaheizy Sam iaitu Filem Sekali Lagi mungkin silap timing kerana diletakkan dalam tarikh siaran yang sama dengan cerita robot-robot ini. Terkulai la jawabnya!

Tapi samada kita perasan atau tidak! Hollywood memang biasa atau gemar jugaklah menggunakan pendekatan guna semula dalam filem-filem mereka begitu dalam filem terhangat masa kini Transformer 3 ini.

Sila lihat dibawah, dimana di tempat kejadian ini yang benar-benar sama dalam dua filem Michael Bay: The Island dan Transformers 3. Nampaknya Michael Bay menggunakan teknik Disney: Kitar semula dan Guna semula.


apa kata hullahup: walaupun ada ura-ura dari Michael Bay dan Steven Spielberg’s menyatakan Filem Transformer 3 : Dark Of The Moon adalah sekuel Transformers yang terakhir. Tapi aku harap akan akan ada lagi sekuel Transformer ini di masa akan datang....Siapa tahu kan?


Share/Bookmark

filed under:

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.