Your are here: Home // , // Hulla Tragedi | Jepun Sebelum dan Selepas Gempa Bumi dan Tsunami (Gambar)

Hulla Tragedi | Jepun Sebelum dan Selepas Gempa Bumi dan Tsunami (Gambar)

Kesan Bencana di Jepun Sebelum dan Selepas Gempa Bumi dan Tsunami

Gambar-gambar selepas menunjukkan kesan kerosakan yang masih kelihatan tinggal di Jepun. Ia sebenarnya sukar untuk dipercayai bahawa gempa bumi itu berlaku pada 11 Mac dan tsunami yang melanda pada 3 Jun 2011. Kini gambar-gambar di bawah telah diambil pada bulan September selepas banyak kesan-kesan kejadian dan kotoran yang telah dibersihkan.


Itulah dia kalau orang @ pihak bertanggungjawab menjalankan kerja sepenuh amanah. Tapi kat Malaysia aku tengok! Aduyai....bukan nak memperkecilkan negaraku yang aku sayangi ini. Tak payah pandang jauh-jauhlah! Semalan aku sajalah gatal-gatal nak try naik Komuter, setelah sekian tahunnya aku tak menggunakan perkhidmatan ini dalam 7-5 tahun jugak lah! Aku tengok maintainence komuter punyalah jahanam - keretapinya ya Allah......berkerak! takde lah nak cuci skit ker? Make-up skit ker luar dalamnya!

Cuba-cubalah kita berlajar cara kerja rakyat Jepun ini - Tak salah ikut menda baik.


Share/Bookmark

filed under: ,

Telah di buka sebanyak:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2010 harian hullahup.
Designed by Harian Hullahup. Blogger Homesponsored by Nazo.